Algemene voorwaarden

(hierna de "Algemene Voorwaarden")
Deze Algemene Voorwaarden zijn geldig en van kracht vanaf 1 januari 2020.

De hieronder vermelde algemene voorwaarden zijn de Algemene Voorwaarden van het reisbureau, geëxploiteerd door My Europe Experience s.r.o., geregistreerd nummer: 23408014, statutaire zetel: Revoluční 1082, 110 00, Praag, ingeschreven in het handelsregister van de gemeentelijke rechtbank van Praag C 426602/MSPH.

1. Het reisbureau is bevoegd tot het bemiddelen in de verkoop van reizen en tot het bemiddelen en verkopen van individuele toeristische diensten. Het reisbureau is tevens bevoegd tot de verkoop van artikelen die verband houden met toerisme, met name: tickets, kaarten, plattegronden, dienstregelingen, gedrukte gidsen en souvenirs.

2. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de bemiddeling en verkoop van individuele toeristische diensten en beschrijven met name de wederzijdse rechten en plichten van het reisbureau en haar klanten.

3. Tenzij anders bepaald, bestaan ​​de diensten van de TA uit het bemiddelen in aanbiedingen van derden, met name van accommodatieverstrekkers, vervoersaanbieders, aanbieders van verhuur en aanvullende diensten, zoals een taxidienst.

4. De TA heeft voor haar klanten een unieke combinatie van individuele diensten samengesteld, waaruit de klant zelf de beste kan kiezen. Om de selectie te vergemakkelijken, heeft de TA een aantal vooraf geselecteerde combinaties samengesteld, die na overleg met de klant worden gespecificeerd.

5. Een volledig overzicht van de aangeboden diensten/activiteiten is te vinden op de website: www.simply-adventures.com

6. In deze Algemene Voorwaarden wordt onder de klant (of deelnemer) verstaan: een individu of een groep, afhankelijk van de bestelde dienst.

1. Reserveringen

Op basis van de gekozen dienst neemt de TA contact op met de klant om de details van de gekozen diensten te specificeren. Na bevestiging van de selectie van diensten is de klant verplicht een aanbetaling te doen op de rekening van de TA, welke tevens dient als bevestiging van de reservering. Indien de geselecteerde diensten om een ​​reden van de klant niet worden uitgevoerd, wordt deze aanbetaling niet terugbetaald. Na goedkeuring van de offerte en betaling van de aanbetaling komt er een bemiddelingsovereenkomst tot stand tussen de TA en de klant.
De klant is verplicht kennis te nemen van de details van de geselecteerde diensten.

2. Vaststelling van prijzen

De prijs voor individuele diensten wordt vastgesteld op de website van de TA. De TA behoudt zich het recht voor om de prijs te wijzigen in overeenstemming met de wensen van de klant. De klant ontvangt de definitieve prijs in een individuele offerte. Een individuele offerte bevat een overzicht van de prijzen van de individuele diensten, zowel voor individuen als voor hele groepen, afhankelijk van het aantal personen en het type dienst. Alle prijzen zijn inclusief btw.
De prijs is exclusief:

1. Prijs van het vliegticket;

2. Verzekering;

3. Eten en drinken (tenzij eten en drinken zijn gespecificeerd als inbegrepen in de beschrijving van de activiteit);

4. Parkeerkosten;

5. Fooien;

6. Entreegelden, bijdragen en alle kosten die niet uitdrukkelijk in de reserveringsgegevens zijn vermeld;

7. Prijs voor accommodatie.

8. Vervoer (tenzij vervoer is gespecificeerd als inbegrepen in de beschrijving van de activiteit)

Aanbieders van individuele diensten kunnen klanten om een ​​creditcard vragen om een ​​aanbetaling te blokkeren. Een aanbetaling is vereist ter dekking van eventuele schade of boetes die voortvloeien uit ongepast gedrag van de klanten. Indien geen van de bovengenoemde situaties zich voordoet, wordt de aanbetaling terugbetaald.

In geval van een prijsconflict tussen een aanbieding en een gerealiseerde dienst, is de klant verplicht contact op te nemen met de TA en de ontstane situatie onmiddellijk te behandelen. De TA brengt geen kosten in rekening voor een klacht die direct na de levering van een dienst wordt ingediend. De cliënt neemt er kennis van dat een klacht die wordt ingediend nadat hij het land waar de dienst is verleend, heeft verlaten, aantoonbaar gedocumenteerd dient te worden.

 

3. Betaling

De prijs van de geselecteerde diensten wordt vastgelegd in de details van de reservering. Indien diensten aan groepen worden verleend, betaalt de klant de prijs voor de hele groep.

Reserveringen van de bestelde diensten worden aan de klant bevestigd nadat de aanbetaling volledig is bijgeschreven op de rekening van de reisbureau. Het resterende bedrag dient door de klant te worden betaald vóór aanvang van de dienstverlening.

De klant is verplicht de reisbureau uiterlijk 5 dagen voor aanvang van de dienstverlening te informeren over de wijze van vervoer en het tijdstip van aankomst.
De aanbetaling voor de bestelde diensten wordt vastgesteld op basis van de uiteindelijke prijs van de ervaring(en) en wordt vermeld in de individuele offerte.
De klant heeft het recht om de reisbureau te vragen om een ​​betaling in termijnen.

Een betaalde aanbetaling wordt niet aan de klant terugbetaald indien een dienst wordt geannuleerd om een ​​reden die de klant zelf heeft, met name, maar niet beperkt tot, familie- of medische redenen, of vanwege een geannuleerde vlucht. Indien de klant de TA informeert over een vluchtvertraging waardoor bepaalde bestelde diensten niet kunnen worden geleverd, kan de aanbetaling voor deze diensten niet worden gerestitueerd.

4. Wijzigingen in de dienstverlening door de TA

De diensten worden geleverd in overeenstemming met de offerte en de bevestigde reservering; de TA behoudt zich het recht voor om, naar aanleiding van instructies van aanbieders van individuele diensten, de volgorde of de plaats van de geleverde diensten te wijzigen; de klant wordt hiervan onmiddellijk op de hoogte gesteld. De klant ontvangt geen compensatie voor dergelijke wijzigingen, mits de omvang en kwaliteit van de bestelde diensten worden nageleefd.

Wijzigingen die leiden tot een vermindering van de omvang of kwaliteit van de bestelde diensten, kunnen door de klant worden geaccepteerd of afgewezen. De klant ontvangt vervolgens op zijn rekening een bedrag dat overeenkomt met het verschil tussen de prijs van de oorspronkelijk bestelde dienst en de nieuwe dienst; in geval van afwijzing wordt een bedrag dat overeenkomt met de prijs van de bestelde dienst aan de klant terugbetaald.

Indien het om een ​​reden van de accommodatieverstrekker niet mogelijk is om accommodatie te regelen in de door de klant gekozen accommodatie, behoudt de TA zich het recht voor om voor de klant accommodatie te regelen in een accommodatie van dezelfde categorie.

In geval van overmacht, zoals: ongunstige weersomstandigheden, algemene dreiging, oorlog, onrust, terroristische aanslagen, stroomuitval, natuurrampen, heeft de klant geen recht op terugbetaling van de volledige prijs. Indien mogelijk, wordt de klant compensatie aangeboden in de vorm van een andere dienst.

5. Wijziging van de omvang van de diensten door de klant

De klant is verplicht de TA onmiddellijk op de hoogte te stellen van elke wijziging, met name een wijziging van de personen in zijn groep of een besluit om geen gebruik te maken van de bestelde diensten. enz.

Indien het aantal cliënten in een groep wordt verminderd, heeft de cliënt geen recht op compensatie. In geval van een toename van het aantal leden in een groep ontvangt de cliënt een bijgewerkte offerte met de berekening van de nieuwe prijs voor de diensten (indien de prijs van de activiteit is gebaseerd op het aantal personen of indien de toevoeging van personen leidt tot overschrijding van de maximale groepsgrootte zoals gedefinieerd in de activiteit).

Indien het aantal cliënten in een groep na aankomst op de plaats van uitvoering toeneemt, kunnen de TA en de dienstverlener weigeren de dienst te verlenen. Indien de levering van een dienst niet wordt geweigerd, ontvangt de cliënt een nieuwe berekening van de prijs, inclusief het te betalen saldo voor de reeds geleverde dienst, zoals gebruikt voor het toegenomen aantal leden van de groep van de cliënt. Bovendien worden bestelde diensten aan de cliënt geleverd na betaling van een nieuwe prijs voor alle leden van de groep van de cliënt.

Indien diensten door de cliënt worden geannuleerd, is deze annulering onderworpen aan annuleringskosten, die worden beheerst door de onderstaande tabellen, tenzij de TA de cliënt anders heeft geïnformeerd.

 

Hoogte van de annuleringskosten

Volledige terugbetaling van de aanbetaling
Annulering vindt meer dan 30 dagen voor aanvang van de dienst plaats

Annuleringskosten bedragen 100% van de aanbetaling
Annulering vindt plaats 29-8 dagen voor aanvang van de dienst

Annuleringskosten bedragen 100% van de totale prijs
Annulering vindt plaats minder dan 7 dagen voor aanvang van de dienst, tenzij de TA anders heeft aangegeven

6. Documenten en Gezondheid

De TA adviseert haar cliënten om altijd een Europese ziektekostenverzekeringskaart bij zich te hebben, of een kaart waarop de overeenkomst van de betreffende reisverzekering is bevestigd.

De TA regelt geen reis-, ziektekosten- of andere verzekeringen voor cliënten; de cliënt is verplicht zelf een dergelijke verzekering af te sluiten.
De cliënt dient al zijn medicijnen te regelen vóór aankomst op de plaats van de dienst. De cliënt dient de TA op de hoogte te stellen van zijn medische toestand, met name met betrekking tot de aard van de bestelde diensten.

De cliënt dient een verklaring te ondertekenen waarin zijn medische toestand en niet-infectieuze toestand worden vermeld. Indien Tsjechië een visum voor een verblijf door de klant vereist, neemt de klant er kennis van dat hij verplicht is om zelf voor dergelijke informatie te zorgen, evenals voor alle documenten die nodig zijn voor toegang tot Tsjechië. De klant is verplicht om informatie in te winnen over douanevoorschriften, culturele gewoonten en rechten en plichten in Tsjechië.

7. Aansprakelijkheid van de TA

De TA is aansprakelijk voor de diensten die zij bemiddelt. De TA vrijwaart zich van aansprakelijkheid indien de klant de instructies van de aanbieders van de verschillende diensten en de TA niet naleeft. De klant dient bij het indienen van de aanvraag een verklaring te accepteren die informatie bevat over de vrijwaring van aansprakelijkheid van de TA.

De klant neemt er kennis van dat hij alle bestelde diensten op eigen risico ontvangt en dat hij zich op de hoogte heeft gesteld van alle details van de bestelde diensten; indien hij geïnteresseerd is, zijn de algemene voorwaarden van de verschillende dienstverleners op verzoek verkrijgbaar. De TA is niet aansprakelijk in de hieronder vermelde gevallen:

• Een lid van de groep van de klant of de klant zelf misleidt een ander lid van de groep van de klant;
• Het niet naleven van instructies van een dienstverlener of de TA, waardoor de gezondheid van leden van de groep van de klant/de klant in gevaar komt;
• Nalatigheid van leden van de groep van de klant/de klant;
• Het niet naleven van de voorwaarden door een accommodatieverstrekker als gevolg van ongepast gedrag van leden van de groep van de klant/de klant;
• Leden van de groep van de klant/de klant overtreden de wet in Tsjechië;
• Leden van de groep van de klant/de klant begaan een misdrijf tegen de menselijkheid en de gangbare gewoonten;
• Overmacht: ongunstige weersomstandigheden, algemene dreiging, oorlogen, onrust, terroristische aanslagen, stroomuitval, natuurrampen.

8. Aansprakelijkheid van de klant

De klant is verplicht alle leden van zijn groep grondig op de hoogte te stellen van de voorwaarden voor het verlenen van individuele diensten, inclusief deze Algemene Voorwaarden.

De klant is verplicht, vóór aanvang van de individuele activiteiten, de door de TA georganiseerde veiligheidsinstructies bij te wonen.
De klant is verplicht zich respectvol te gedragen ten opzichte van alle deelnemers, medewerkers en contractpartners van de TA, evenals de bemiddelde accommodatieverstrekker.

De klant is verplicht de eigendommen van derden, met name van andere deelnemers, de activa van de TA en de activa van de bemiddelde accommodatieverstrekker te respecteren en niet te beschadigen.

De klant is verplicht zich bij het uitvoeren van individuele activiteiten verantwoordelijk te gedragen en zichzelf of andere deelnemers aan activiteiten niet aan onredelijke risico's bloot te stellen.

De klant is ervan op de hoogte dat een schending van deze verplichtingen kan leiden tot opschorting van de activiteiten en uitsluiting van deelname aan andere activiteiten, zonder recht op terugbetaling van de betaalde prijs.

9. Klachten en het indienen ervan door de klant

In geval van klachten met betrekking tot individuele diensten die door de reisorganisatie worden geleverd, dient de klant onmiddellijk contact op te nemen met de reisorganisatie of de accommodatieverstrekker. Deze is verplicht een klacht te onderzoeken en de klant te informeren over de uitkomst van het onderzoek. Op uitdrukkelijk verzoek van de klant wordt een klacht schriftelijk afgehandeld.

Hiervoor, of indien nodig, dient u contact op te nemen met de reisorganisatie via +420728509819 of via e-mail info@stag-adventures.com.
Klachten die later worden ingediend, zijn moeilijk te onderzoeken en de klant dient er rekening mee te houden dat alle klachten die na afloop van een programma worden ingediend, moeilijk te onderzoeken zijn. De reisorganisatie verzoekt daarom om onmiddellijke kennisgeving.

 

10. Slotbepalingen

De TA verbindt zich ertoe om bij de uitvoering van haar verkoopactiviteiten te handelen in overeenstemming met de wettelijke voorschriften van de Tsjechische Republiek om de belangen van de klant zo goed mogelijk te beschermen.

De klant heeft kennisgenomen van deze Algemene Voorwaarden, aanvaardt deze uitdrukkelijk en bevestigt dat deze Algemene Voorwaarden geen bepalingen bevatten die de klant redelijkerwijs niet had kunnen verwachten.

Deze Algemene Voorwaarden zijn geldig en van kracht vanaf 1 januari 2020.